In general, a brand manager’s job duties include
• Plan, develop and direct marketing efforts for a particular brand or product
• Create strategies to take advantage of market opportunities
• Conceptualize strategic initiatives and implement details of a campaign
• Execute strategies with cross-functional teams
• Manage external marketing partners such as advertising agencies, digital marketing firms and production companies
• Supervise brand content
• Manage access to brand asset
• Develop brand standards and usage guidelines
• Assist integration of campaigns with brand consistency
• Track consumer and market insights by reviewing metrics such as sales volume, market share, profit projections, pricing and distribution, and by conducting consumer research
Analyze sales data to update a brand or category portfolio, determine new products and delete underperforming products
• Write reports, specifications and creative briefs
تفاصيل الوظيفة
2014-12-29 | تاريخ الإعلان عنها: |
جدة, المملكة العربية السعودية | منطقة الوظيفة: |
التسويق | الدور الوظيفي: |
الاهتمام بالأشخاص والخدمة; البناء و الهندسه المدنيه | قطاع الشركة: |
المرشح المفضل
متوسط الخبرة | المستوى المهني: |
بكالوريوس/ دبلوم عالي | الشهادة: |
تقدم الآن - وظائف في السعودية - وظائف في جدة, المملكة العربية السعودية - وظائف في الرياض, المملكة العربية السعودية - وظائف التسويق في السعودية - بحث عن جميع الوظائف
http://www.bayt.com/ar/job/brand%2dmanager%2din%2dsaudi%2darabia%2d3179976/